Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí external-link(Enllaç extern).
Vés al contingut principal
Participa AMB
  • Català
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos
  • Ajuda

Pla metropolità de mobilitat urbana 2025-2030

#PMMU external-link(Enllaç extern) Per una mobilitat sostenible, saludable, eficient i equitativa a la metròpolis

Fase 3 de 4
Avaluació 01-04-2025 - 30-06-2025
Veure les fases
  • El procés
  • Sessions als municipis
  • Propostes
  • Sessions internes
chevron-left Torna al llistat

Millorar i ampliar l’oferta i la freqüència de busos.

Avatar: Sessió informativa i participativa a Barcelona Sessió informativa i participativa a Barcelona
11/04/2025 13:23  
En avaluació

Millorar des de l’administració el transport públic per millorar la demanda. En aquest sentit es comenta que caldrien més incentius per triar el transport públic.
Impulsar línies urbanes de bus exprés.
Millorar la preferència semafòrica i més velocitat d’autobusos per reduir interval de pas i així augmentar-ne la freqüència.
Millorar els carrils de bus preferents i que siguin d’ús exclusiu dels autobusos. A vegades els vehicles privats incompleixen la normativa i fan anar malament la circulació dels autobusos.
Cal més eficiència i ajustar les freqüències de pas en disminuir el seu temps:
- Línia H2 d’autobusos, cal més freqüència. La freqüència actual és molt baixa i sempre va plena de turistes amb maletes.
-Una aportació similar s’ha fet en un altre grup, a on es destaca que la freqüència de busos està vinculada al número de residents d’una zona i sinó es tenen el compte el número de turistes, la freqüència és insuficient i els residents en surten perjudicats.
- Cal més freqüència perquè en faci ús més gent, així com també s’han de crear trajectes prioritaris
Valorar la ubicació de parades de bus interurbà de manera que no es generin molèsties al veïnat, i que siguin eficaces (Per exemple, cues en les voreres; trànsit addicional)
Garantir l’espai les condicions òptimes pel transport públic en superfície (Per exemple, calen més marquesines de protecció contra el sol, pluja, etc.).
Calen més busos nocturns i millorar la seva freqüència (indirectament s’evitaria sinistralitat amb cotxes, ja que si es millora aquest servei nocturn les persones optaran per tornar amb transport públic abans que privat).
Cal que hi hagi busos que només fessin una part central del recorregut, aquell que hi ha més demanda i en moments de major massificació i hores punta.
Assegurar que puguin aplicar la velocitat comercial perquè el viatge no es faci etern.

Aquesta aportació ha estat recollida en una sessió informativa a Barcelona.

  • Resultats al filtrar per la categoria: Transport públic Transport públic

S'està avaluant aquesta proposta

Trobades relacionades:

Sessió informativa i participativa a Barcelona
18 Juny 2024
17:00 - 19:00

Les sessions presencials organitzades per l’AMB i els municipis són una oportunitat única per conèixer de primera mà la visió del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2025-2030 i entendre com pot ajudar a millorar la mobilitat al teu municipi.

Aquestes trobades estan dissenyades com a espais de divulgació i participació, oberts a tota la ciutadania, on podràs descobrir les propostes del nou model de mobilitat i participar activament en el seu desenvolupament.


Què trobaràs en aquestes sessions?


Presentació del PMMU 2025-2030. S’exposaran els objectius i les línies d’actuació clau del nou pla de mobilitat, amb èmfasi en la manera com aquestes mesures poden contribuir a una mobilitat més segura, sostenible i eficient al teu municipi.


Espai de participació ciutadana. A més d’informar-te sobre les iniciatives previstes, les sessions inclouran un espai dedicat a recollir les teves propostes, inquietuds i suggeriments. Aquest serà un moment clau perquè puguis fer sentir la teva veu, aportar idees i contribuir a la construcció d’un model de mobilitat més just i adaptat a les necessitats de tothom.


Aquestes sessions són una gran oportunitat per participar activament en la transformació de la mobilitat metropolitana i contribuir a un futur millor per a tots.

No t’ho perdis, vine i fes sentir la teva veu!

Referència: NO-PROP-2025-04-754
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital
external-link(Enllaç extern)
© Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Participa AMB a Facebook Facebook
  • Participa AMB a Instagram Instagram
  • Participa AMB a YouTube YouTube
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure external-link(Enllaç extern).
Logo Decidim

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: 069588e1c63d97ae4859034741b9577a3c3514a44b2d8459e5027f9464508611

Origen: {"body":{"ca":"<p>Millorar des de l’administració el transport públic per millorar la demanda. En aquest sentit es comenta que caldrien més incentius per triar el transport públic.<br> Impulsar línies urbanes de bus exprés.<br> Millorar la preferència semafòrica i més velocitat d’autobusos per reduir interval de pas i així augmentar-ne la freqüència.<br> Millorar els carrils de bus preferents i que siguin d’ús exclusiu dels autobusos. A vegades els vehicles privats incompleixen la normativa i fan anar malament la circulació dels autobusos.<br> Cal més eficiència i ajustar les freqüències de pas en disminuir el seu temps:<br> - Línia H2 d’autobusos, cal més freqüència. La freqüència actual és molt baixa i sempre va plena de turistes amb maletes.<br> -Una aportació similar s’ha fet en un altre grup, a on es destaca que la freqüència de busos està vinculada al número de residents d’una zona i sinó es tenen el compte el número de turistes, la freqüència és insuficient i els residents en surten perjudicats.<br> - Cal més freqüència perquè en faci ús més gent, així com també s’han de crear trajectes prioritaris<br> Valorar la ubicació de parades de bus interurbà de manera que no es generin molèsties al veïnat, i que siguin eficaces (Per exemple, cues en les voreres; trànsit addicional)<br> Garantir l’espai les condicions òptimes pel transport públic en superfície (Per exemple, calen més marquesines de protecció contra el sol, pluja, etc.).<br> Calen més busos nocturns i millorar la seva freqüència (indirectament s’evitaria sinistralitat amb cotxes, ja que si es millora aquest servei nocturn les persones optaran per tornar amb transport públic abans que privat).<br> Cal que hi hagi busos que només fessin una part central del recorregut, aquell que hi ha més demanda i en moments de major massificació i hores punta.<br> Assegurar que puguin aplicar la velocitat comercial perquè el viatge no es faci etern.<br> <br> Aquesta aportació ha estat recollida en una sessió informativa a Barcelona.</p>","es":""},"title":{"ca":"Millorar i ampliar l’oferta i la freqüència de busos.","es":""}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia external-link(Enllaç extern) i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.amb.cat/processes/pmmu2530/f/14/proposals/754/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.amb.cat/processes/pmmu2530/f/14/proposals/754/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?