Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí external-link(Enllaç extern).
Vés al contingut principal
Participa AMB
  • Català
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos
  • Ajuda

Pla metropolità de mobilitat urbana 2025-2030

#PMMU external-link(Enllaç extern) Per una mobilitat sostenible, saludable, eficient i equitativa a la metròpolis

Fase 3 de 4
Avaluació 01-04-2025 - 30-06-2025
Veure les fases
  • El procés
  • Sessions als municipis
  • Propostes
  • Sessions internes
chevron-left Torna al llistat

Promoure la mobilitat en bicicleta mitjançant la millora i ampliació de les infraestructures.

Avatar: Sessió informativa i participativa a Barcelona Sessió informativa i participativa a Barcelona
11/04/2025 13:25  
En avaluació

A nivell metropolità, cal potenciar les bicivies de sortida i entrada de Barcelona. Aquesta és una estratègia important, ja que cal potenciar el màxim les entrades i sortides. En aquesta línia es proposa accelerar la implementació de connexió ciclista entre les ciutats de l’àrea metropolitana i Barcelona (túnels de Vallvidrera, túnel de la Rovira, els rius, el port,...). Altrament, de forma similar, en un altre grup es destaca la necessitat de promoure el BikeVidrera (https://www.bikevidrera.cat/ external-link(Enllaç extern)
(Link extern)), habilitant l’ús ciclista dels Túnels de Vallvidrera per tal de connectar el Vallès Occidental amb Barcelona travessant el massís de Collserola en un temps similar al cotxe però de forma saludable, sostenible i econòmica. Cal habilitar espais per a bicis per un túnel com a propera BiciVia10.
Potenciar l’ús dels carrils bici. En quest sentit, es comenta afegir carrils bici a les rondes (Ronda de Dalt i Ronda del Litoral), per a connectar altres municipis de l’Àrea Metropolitana. També es demana més protecció al carril bici.
Incrementar la senyalització en els carrils bici. Aquesta mesura és clau per evitar sinistralitat, per altra banda, cal respectar als vianants que es mouen a peu.
Cal facilitar que hi hagi aparcaments segurs per a bicicletes, actualment, els que hi ha són molt petits i no hi ha espai per tenir la bici.
Ampliar l’oferta d’aparcaments per a bicicletes privades (per exemple: Bicibox). En un altre grup es comenta que estendre Bicibox pot solucionar el problema de l’aparcament. Cal garantir l’aparcament segur als llocs de gran afluència. Malgrat l’administració hi estigui en contra s’haurien de posar aquests aparcaments per incentivar el seu ús.

Aquesta aportació ha estat recollida en una sessió informativa a Barcelona.

  • Resultats al filtrar per la categoria: Mobilitat ciclista Mobilitat ciclista

S'està avaluant aquesta proposta

Trobades relacionades:

Sessió informativa i participativa a Barcelona
18 Juny 2024
17:00 - 19:00

Les sessions presencials organitzades per l’AMB i els municipis són una oportunitat única per conèixer de primera mà la visió del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2025-2030 i entendre com pot ajudar a millorar la mobilitat al teu municipi.

Aquestes trobades estan dissenyades com a espais de divulgació i participació, oberts a tota la ciutadania, on podràs descobrir les propostes del nou model de mobilitat i participar activament en el seu desenvolupament.


Què trobaràs en aquestes sessions?


Presentació del PMMU 2025-2030. S’exposaran els objectius i les línies d’actuació clau del nou pla de mobilitat, amb èmfasi en la manera com aquestes mesures poden contribuir a una mobilitat més segura, sostenible i eficient al teu municipi.


Espai de participació ciutadana. A més d’informar-te sobre les iniciatives previstes, les sessions inclouran un espai dedicat a recollir les teves propostes, inquietuds i suggeriments. Aquest serà un moment clau perquè puguis fer sentir la teva veu, aportar idees i contribuir a la construcció d’un model de mobilitat més just i adaptat a les necessitats de tothom.


Aquestes sessions són una gran oportunitat per participar activament en la transformació de la mobilitat metropolitana i contribuir a un futur millor per a tots.

No t’ho perdis, vine i fes sentir la teva veu!

Referència: NO-PROP-2025-04-758
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital
external-link(Enllaç extern)
ContacteAccesibilitatAvís legalPrivacitat
© Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Participa AMB a Facebook Facebook
  • Participa AMB a Instagram Instagram
  • Participa AMB a YouTube YouTube
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure external-link(Enllaç extern).
Logo Decidim

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: b9f130bd7e3b372888a4f4fa3126b5cbbac269cf268d78a924ee0148ae6d7259

Origen: {"body":{"ca":"<p>A nivell metropolità, cal potenciar les bicivies de sortida i entrada de Barcelona. Aquesta és una estratègia important, ja que cal potenciar el màxim les entrades i sortides. En aquesta línia es proposa accelerar la implementació de connexió ciclista entre les ciutats de l’àrea metropolitana i Barcelona (túnels de Vallvidrera, túnel de la Rovira, els rius, el port,...). Altrament, de forma similar, en un altre grup es destaca la necessitat de promoure el BikeVidrera (https://www.bikevidrera.cat/<br> (Link extern)), habilitant l’ús ciclista dels Túnels de Vallvidrera per tal de connectar el Vallès Occidental amb Barcelona travessant el massís de Collserola en un temps similar al cotxe però de forma saludable, sostenible i econòmica. Cal habilitar espais per a bicis per un túnel com a propera BiciVia10.<br> Potenciar l’ús dels carrils bici. En quest sentit, es comenta afegir carrils bici a les rondes (Ronda de Dalt i Ronda del Litoral), per a connectar altres municipis de l’Àrea Metropolitana. També es demana més protecció al carril bici.<br> Incrementar la senyalització en els carrils bici. Aquesta mesura és clau per evitar sinistralitat, per altra banda, cal respectar als vianants que es mouen a peu.<br> Cal facilitar que hi hagi aparcaments segurs per a bicicletes, actualment, els que hi ha són molt petits i no hi ha espai per tenir la bici.<br> Ampliar l’oferta d’aparcaments per a bicicletes privades (per exemple: Bicibox). En un altre grup es comenta que estendre Bicibox pot solucionar el problema de l’aparcament. Cal garantir l’aparcament segur als llocs de gran afluència. Malgrat l’administració hi estigui en contra s’haurien de posar aquests aparcaments per incentivar el seu ús.<br> <br>Aquesta aportació ha estat recollida en una sessió informativa a Barcelona.</p>","es":""},"title":{"ca":"Promoure la mobilitat en bicicleta mitjançant la millora i ampliació de les infraestructures.","es":""}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia external-link(Enllaç extern) i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.amb.cat/processes/pmmu2530/f/14/proposals/758/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.amb.cat/processes/pmmu2530/f/14/proposals/758/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?