Pla metropolità de mobilitat urbana 2025-2030
#PMMU (Enllaç extern) Per una mobilitat sostenible, saludable, eficient i equitativa a la metròpolis
Canvis a "Millorar i ampliar l’oferta i la freqüència de busos."
Mode de vista de comparació:
Adreça
Títol
- +{"ca"=>"Millorar i ampliar l’oferta i la freqüència de busos.", "es"=>""}
Cos
- +["<p>Millorar des de l’administració el transport públic per millorar la demanda. En aquest sentit es comenta que caldrien més incentius per triar el transport públic.<br> Impulsar línies urbanes de bus exprés.<br> Millorar la preferència semafòrica i més velocitat d’autobusos per reduir interval de pas i així augmentar-ne la freqüència.<br> Millorar els carrils de bus preferents i que siguin d’ús exclusiu dels autobusos. A vegades els vehicles privats incompleixen la normativa i fan anar malament la circulació dels autobusos.<br> Cal més eficiència i ajustar les freqüències de pas en disminuir el seu temps:<br> - Línia H2 d’autobusos, cal més freqüència. La freqüència actual és molt baixa i sempre va plena de turistes amb maletes.<br> -Una aportació similar s’ha fet en un altre grup, a on es destaca que la freqüència de busos està vinculada al número de residents d’una zona i sinó es tenen el compte el número de turistes, la freqüència és insuficient i els residents en surten perjudicats.<br> - Cal més freqüència perquè en faci ús més gent, així com també s’han de crear trajectes prioritaris<br> Valorar la ubicació de parades de bus interurbà de manera que no es generin molèsties al veïnat, i que siguin eficaces (Per exemple, cues en les voreres; trànsit addicional)<br> Garantir l’espai les condicions òptimes pel transport públic en superfície (Per exemple, calen més marquesines de protecció contra el sol, pluja, etc.).<br> Calen més busos nocturns i millorar la seva freqüència (indirectament s’evitaria sinistralitat amb cotxes, ja que si es millora aquest servei nocturn les persones optaran per tornar amb transport públic abans que privat).<br> Cal que hi hagi busos que només fessin una part central del recorregut, aquell que hi ha més demanda i en moments de major massificació i hores punta.<br> Assegurar que puguin aplicar la velocitat comercial perquè el viatge no es faci etern.<br> <br> Aquesta aportació ha estat recollida en una sessió informativa a Barcelona.</p>", ""]
Autoria de la versió
Versió creada el
11/04/2025 13:23